det va en gång..

2011-08-18 | 21:56:28 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer


För länge sedan, jag åkte hem ifrån jobbet sent på kvällen precis när solen går ner. 
Där ute på en stor äng ser jag varje kväll en brun häst som galopperar med en vitklädd ryttare ute i dimman.
Varje kväll stannar jag och kollar på dem, allt värkar så fridfullt när dom flyger över ängen..

Men en kväll såg jag inte till dom längre..
Det hade gått en vecka och jag har inte sätt dom någon kväll..  jag blev fundersam och gick in i mitt röda hus som vanligt.
Satt mig ner och tänkte, vem är hon? vad gör hon där? varför är hon inte där nu?

Radion hoppade tyst igång och jag höjde förstkigt ''ung tjej och häst avled igår efter att ha gått omkull''
Dom berättade vidare och som dom tror har hästen fasnat med en hov i ett hål och slagit runt, flickan fick hästen över sig o dem båda dog...

Det va fullmåne denna natt och jag kunde inte sova, kunde det vara hon de pratade om på radion? men så vid tolvslaget ser jag att det lyser upp på ängen, Där kommer hon galopperande med sin häst.
Fast nu är hästen vit, ryttaren vit och det har ett spöklikt ljus som skiner runt dem.

Från och med denna dag vet jag, inte änns döden kan skillja en ryttare ifrån sin häst.. Dom är fästa vid varandra föralltid!



Den här texten kom jag på när jag red Chanel idag, vi red som högst upp, barbacka på en äng som vart fylld med dimma. såg inte mke och då kom jag o tänka på det<33
Kommentarer
Postat av: JaninaEnglund

Den var bra :)

2011-08-19 @ 22:46:17
URL: http://janinaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback