LÅngt inlägg!

2011-08-06 | 20:53:59 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Hejhej! nu sitter jag här, Robin o Mimmi har åkt hem ;D Jag gjorde precis en design till mig, men vart inte nöjd, så det kommer en ny inom kort ;D<3

Idag och igår red jag alla 4 hästarna, lite hur det gick:

Nässla:
Igår red vi ut och hon skötte sig så bra!! Vi galopperade 3 gånger och klockren fattning varje gång. Vi red först till Galoppängen, sen skogsstigen (hoppade över en gran ! :D) tillbaka till vägen och hem via grusvägen, Hon tycker inte om att gå på grus eftersom hon inte har några skor <3 Men hon o Asti är ju lite puckade, ingen tycker om att gå på grus, ändå drar de sig båda mot gruset o vill inte gå i gräskanten xDD <3
Idag red jag först lite på banan, hade inte spänt sadelgjorden ordäntligt så i första traven så va sadlen på magen men jag va fortfarande på ryggen :D knäppte los den o red lite barbacka :)
Men hon är jobbig på banan för hon drar jättemke mot öppningen.. Men efter ett tag satte jag på sadlen igen och sa till på skarpen! Då slutade hon och vi lyckades tom galoppera på banan, vi galopperade nästan ett helt varv innan jag saktade ner :) :D
Sen red jag ut en bit och där va hon super som vanligt, klockren galopp o allt<3

Asti:
Igår red jag samma väg som med Nässla, men Asti va inte lika duktig, hon lyssna inte mke alls och vägrade galoppera.. Hon ville knappt trava men tror att det beror på att hon hade lite ont i fötterna, gick ju på grus hela vägen till galoppängen :)
Idag va hon duktigare :D red först på banan o där skötte hon sig bra och när vi red ut (gräs-stigen) så va hon suktig också :D där fattade hon jättebra galopp två gånger<3

Både asti o Nässla har rosa mular o nu när det är så soligt så har de solkräm på mulen, och Asti älskar att äta de, hon slickar sig runt mulen o vill järna bita i mina fingrar när jag precis har smörjt xDD<3
Det är sååå gulligt, Asti har så små tänder så hon kan inte äta äpple, hon kan inte bita av ^^<33 så jag måste alltid bita av en bit o ge henne ;D

Chanel:
Igår va hon toppen, red med islandssadlen o ja inte så mke att säga, världens bästa som vanligt<3
Idag va hon jobbigare, hon hade humöret ''jag är rädd för allt'' Det är nog de mäst jobbiga hon gör, låsas att hon är rädd för exakt allt.. Fett drygt för på hemvägen är allt som vanligt, då är inget läskigt längre men på ditvägen då tyckte hon en liten stor grussten va as läskig, o typ en blomma -.- de är ju bara Chanel som tycker om att reta mig o hon hade nästan av mig en gång o de va blomman, trodde inte en blomma vi passerat 30000000ggr skulle vara läskig, men jo när man har de humöret så ;D;D<33
Men jag hämtade henne i hagen utan grimma, o hon gick med så snällt ;D<33

Boice:
Igår red vi okcså ut, duktig som vanligt. Han va inte så stark häller igår, vi red gräs-stigen sen galoppängen, o sen följde vi bara grusvägen fram till asfalten o vände :)<33333
Idag va han duktig (som vanligt)<33 o vi red galoppängen, sen skogs-stigen o hoppade granen o sen red vi in på cross-stigen och galopperade runt hela. va faktisk svårt, hålla ner farten :)<3 men de som va läskigt va att precis när jag ridit därifrån kom det en cross, o ja vet inte om man får rida på cross-stigen xDDD haha <33
Sedan idag tränade vi lydnad, han va jätteduktig.
Han gick mott hagen utan problem o vände med mig (utan grimma) och gick efter mig, stod stilla när jag dushade och gick med mig till stallet och så ner till hagen :) (allt utan grimma!) superduktiga ponnin!!<333


Och enligt mina beräkningar hr jag ridit samanlagt ca 34km (dvs. 3,4 mil) ;D<33
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback