Tidsfördriv!

2011-12-18 | 18:27:43 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Tänkte svara på lite frågor som jag hittade på en annan blogg;
haha tidsfördriv :) sitter hos mormor och morfar :))

-Hur kom det sig att ni svarade på annonsen på just den ponny du har idag?
Vi svarade på npgra som vi tycke va intressanta, vi letade en lite äldre pigg ponny som hade massa kvar att ge, och första gången jag satt på Boice kände jag att det va han jag skulle ha!

-Vad är bland det viktigaste ni tänker på när ni letar häst/ponny?
Att det verkligen känns rätt! Att man känner att vi värkligen passar ihop och sen såklart prova många hästar! :)

-hur kom du första gången på idén att rida i halsring?
Sätt många göra det och det ser så harmoniskt ut så va bara tvungen att testa ;)

-Vilka tricks kan du göra med dina hästar ?
Nässla skrapa med hoven nästan buga, Boice kan snart buga och stegra :)

-Styrkor/svagheter inom ridningen?
Styrkor: Att jag aldrig blir tädd för hästen, vad kan hända lxm, man ramlar av bara ;)
Svagheter: När jag är trött o grinig kan det gå ut över hästen, men inte på ett brutalt sätt!!

-Bor ni nära stallet/tar ni in/ut era hästar själva från hage?
Ja jag tar in och ut varje dag :) gör nästan allt själv.
Bor hela 20m ifrån stallet :D

-Vad är eran favvorit stallsak?
Lätt min ursköna sadel!! :D finns ingen bättre <3

-Favvorithästar förutom dom du ägt?
Hmm.. Min kompis ponny Roxy måste nog vara en, sjukt cool ponny som är så speciell. Är från irrland som Boice :)
Sen har jag ju alltid tyckt om Putte, de va en supersnäll b-ponny som jag red mke när jag va yngre :) just nu är han 27-28 år tror jag och tävlar MSV b ! Alva och Putte är de grymma b-ponny teamet!


-Bästa minne med hästen?
Omg det finns så många!! :D en skit kul sak va ridlägret! men det bästa är såklart när vi badade med hästarna! Vattengalopp bb utan allt UNDERBART!♥


-Favvoritårstid?
Sommaren är nog bäst! men jag gillar vintern om det kommer mycke snö! :D

-Favorit mat?
Älskar tacos men det gör väll alla, så potatisgratäng med kycklingsfile!♥

-Om du skulle få byta liv med vem som helst, vem skulle ni byta med då?
Ingen för resten av livet, men för en dag med Boice tror jag :D
-Vad satsar ni mest på inom ridningen?
Sattsar mäst på hoppningen :)

-Favvoritgren inom ridningen?
HOPPNING lätt, fast trickträning, voltiage, galopp och nästan allt är kul!

-hur långt vill du komam med Boice och Nässla?:)
Mitt mål med Boice den här vår tävlings términen är starta LA hopp (110) och bara komma runt utan vägringar (hihi inte så jätte svårt)
Med Nässla är mitt mål att starta en felfri lokal tävling :)
Långsiktigt mål har jag inte direkt x)

-hur många hästar du haft?:)
Med boice och Nässla typ 12 :P

- Nämn någon av dina bättre kompisar?
bäst av alla är Boice ;D haha men av människor är det nog Emelie, Tilda, Ida, Julia, Julia2, Mickis, Catrine ♥

Flera frågor så fråga på!! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback