Tjenixen!

2011-12-20 | 11:03:42 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
haha ;)

Godmorgon bloggen! :D
Idag är det en riktigt fin dag! det har kommit ganska mke snö under natten :D:D
Är hemma från skolan, men ville faktiskt gå ;) men i morse tände ngn jävl min lampa i mitt rum, så fick sova med tänd lampa... orkade inte gå och släcka den xD

Mamma är och julhandlar igen :) men är nog hemma snart ;P<3
NU ÄR DET BARA 4 DAGAR KVAR TILL JUL!!!!


NU ska jag nog gå ut och ta in Boice :) och pröva mitt englands schbrak! :D och fota han i det såklart!
Ska också fota han i hans nya rosa kitt! :D<3
Sen ska jag väll ut o rida på båda två :)<3

Igår testade jag en ny metod på Boice, ist för martingal så hade jag en halsförlängare (typ en en lång tjock gumisnodd)
Den brukar man lägga över huvudet, sen mellan ringen på bettet, så när hästen drar upp huvudet drar den sig sjävl i munen.
Men det funkar inte på Boice, han får bara spunk och biter tag i bettet och blir mer galen xD
Så jag la den över huvudet och sedan innanför nosgrimman och käkremmen, så dom två¨tillsammans ger ett litet tryck på nosen när han drar upp huvudet, ju högre han gör ju mer tryck.
Och det funkar på Boice! han har huvuet så fint nere (oftast) och han får bra nackmuskler av det också ;)

Rosa linje är hur jag har den och det ger ett tryck vid det gröna ;) lite som ett hackamore fast inte lika kraftfullt!
Blå Linje är hur man brukar andvända den.
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback