Presentation :)

2011-11-24 | 20:47:11 | Kategori: Allmänt | 4 kommentarer
tänkte ge en liten presentation om mina hästar igen :) har ju många nya läsare som inte läst från början :)
tack för förslaget Julia, (http://ohjuliet.blogg.se/)

Monaster Boice


Boice som han kallas är en valack på 19 år som är pigg som sjuton, beter sig lite som en 5 åring ;)
Han är utbildad LA dress och MSV hopp och just nu tävlar vi LB :)
Boice är 145,6 cm i mkh, dvs d-ponny<3
Han är hur underbar på alla sätt att ha och göra med, lastar sig själv och väldigt lättt lärd :D

Boice är väldigt ''person'' kär och gillar inte alla, mig är ju klart hans favo :D men min mamma tycker han inte om men han är jätte snäll ändå :)<3

han är imp ifrån irrland och har helt okänd härstamning. När man rider Boice kan jag inte ha sporrar eller spö (inte för att jag vill de) men då stannar han absolut inte x) 
Ja han älskar att hoppa och skulle aldrig stanna på ett hinder (om han inte kommer helt fel på typ 110 ;D)

I hoppningen och uteritt är det inte många som klarar av han, på dressbanan är han ganska lugn och där har ganska många vågat trava på han, men det är bara tre personer förutom jag som galopperat på han ;)

han är en perfect allround ponni! han gilalr allt! hoppning, voltiage, dressyr, frihets dressyr, trickträning, gymhaka, träng, galopp, trav och typ allt ;)

Han ä helt klart världens bästa ponny<3 Mitt ljus, mitt allt! utan han sklulle mitt liv inte finnas<3
Jag har haft min underbara boice i lite mer än ett år<3333


Exentrics Nässla


Nässla som hon kallas är ett litet b-ponny sto på ca. 120cm i mkh :)
Hon är söt som socker och har en underbar personlighet! :D Hon är 9 år och har gått som avel och utställningsponny, med goda resultat ;) Hon är en renrasig welsh mountian :D

Nässli lånade jag 1 månad i somras och red in henne, hon lärde sig oväntat fort! Och hon blev en perfekt ponny!<3
Nu så lånar jag henne igen, fast på foder :) och vidarutbildar henne i hoppningen.
Nässla har sjukt bar hoppkapasitet och kommer gå långt (med en mindre ryttare ;) vi har hoppat 70 just nu men hon har hoppat 80 :)
Nässla har tränat hoppning 2 seriöca gånger och tävlat 1 gång (eller 2 kan man säga ;)) så hon är sjukt duktig!

Nässla är en lite busig ponny att rida ut på, hon sticker gärna (hon är skitpigg) och varför inte ett litet bocksprång? ;) hihi<3 fast jag har aldrig ramalt av henne ;)<3

Hon kan ridas av yngre också, just nu har jag en 11årig tjej som rider vissa dagar i veckan, och om kommer överäns jättebra!<3
I stallet är hon mysig, kan tigga lite efter godis men bits aldrig. Vi tränar just nu på att stå stilla i gången utan något alls, ibland funkar det jättebra! andra så springer hon iväg xD hehe<3

men hon är världens bästa b-ponny som är jätte lättlärd, hon kan så mke för att blivit inriden för lite mer änn 2 månader sen;)<3


Eldir


(har faktiskt hoppat lite med han, o e ska ni veta haha hoppa isis är inte ngt man gör varje dag, det va väldigt anolunda ;D hehe<3)

Eldri är en av våra islandshästar hos min pappa, ride rhna inte så ofta men är såklert en av mina favos<3 när jag rider där rider jag altid han<3 vi passar ihop!

SJukt snäll i hantering och pigg att rida, men lugn med mig :D han är absolut den bästa islandshästen!<3
Han är c-ponny och kanske 130-135 i mkh, vene riktigt ;) men han är uppföd i sverige :)
vet faktiskt inte hur gammal eldir är xD<3
han har fina gångarter och drar gärna ner huvudet på tyglen när jag rider :D

haha han är altid hungrig, mat är de bästa han vet<3



Ofsi är den andra islandshöästen hos pappa :) han är också valack och typ c-ponny :)
han är en snäll ponni som kräver sin ryttare ;) väldigt pigg och drar gärna med ovana, men jag har faktiskt bara ridit han kanske 3 gånger x) för jag rider altid Eldi ;) hehe<3

Men han är också ifrån sverige och är sjukt söt<3
han har fina gångarter och gillar att muffa ;) mat älskar han också<3

haha ja, de va väll lite om han ;) och lite om alla mina ponnis<3


Vilket gymnasium ska jag gå?
Asså den inriktining jag hade tänkt är Naturvetenskapliga och ska gå på ett gymnasium med internat så jag kan ha med Boic :D
Just nu pekar det imot Berga men funderar också på Flyninge :D

IMorgon ska jag o min klass till gymnasiemässan och där får man ju mer info om allt :)
hare gött och vill du veta mer om någon häst? fråga på bara ;)
Kommentarer
Postat av: Hannah :D

Aww va söta :))

Önskar att jag också hade en egen häst! :))

2011-11-25 @ 08:46:52
URL: http://4horsesandwe.devote.se
Postat av: Julia

Kul att läsa :)

2011-11-25 @ 13:58:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: my

vilka söta hästar :)

2011-11-25 @ 23:01:06
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Linn

Så söta! Du har ju klart Sveriges sötaste b, c och d ponny =D

2011-11-26 @ 11:53:44

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback