min historia

2012-01-28 | 10:00:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Tänte ta det från början, när jag var liten kan man säga att jag hatade hästar, jag tyckte att alla i min klass som va hästnördar va superjobbiga och pratade bara om alla tråkiga hästar.
Men så när jag skulle börja 4:an bestämde mamma och andres sig för att flytta till en stor gård, mamma trivdes inte i huset vi hade innan :)

Så vi flyttade in sommaren/hösten :D då jag va 9, skulle fylla 10.
Våren där på skaffade vi våran första häst, det va ju mamma från början som gillade hästar och då skaffade vi Nina, ett svenskt halvblod, super snäll fd tävlingshäst.
Sen kom d-ponnyn Chanel, som mamma tänkte att jag som småningom skulle börja rida på.
Jag sa att jag gillade hästar och att jag hade värsta intresset men så va det inte, mamma fick typ tvinga mig att gå ut o mocka/rida.
Just i 4-5:an tyckte jag bara de va coolt att ha hästar bara för jag va den ända i klassen som hade det, och alla ville vara med mig :)

Men sen började jag rida på riktigt, och det va då jag upptäckte hur kul det va! :D men i 5-6:an red jag aldrig ensam, för det tyckte jag va as tråkigt, så red med kompisar 24/7.
Sen kom detoch åkte det en hel del olika hästar, eftersom jag bara har haft lite knäppo hästar har min ridinig utvecklas enormt!
Jag har ridit olika hästar, men ändå ridit varje dag. flera gånger dagligen :D och nu ligger i på tävlingsnivå, det va min dröm! att få börja tävla.

Så från att vara den som hatar hästar till att bli skolans sötsta häst-tjej. Det kundman kanske inte tro, men idag skulle jag inte kunna leva utan dessa underbara djur!<33Vattengalopp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback