Hopplapolle!

2012-05-08 | 18:30:26 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Boice va rent knäpp idag, han stack typ 24/7 så på hemvägen fick han bara skritta xD men så tänkte jag träna lite på banan i bara halsring för att han skulle lyssna mer på mig, vilket gick superbra !
Han svängde, gjorde volter, gjorde halt, backade och ja allt jag bad han om :D vi travade också lit och då stannade han när jag bad han ! :D underbart att min lilla ponny kan lyssna!
Red barbacka med halsring och grimma,grimman hade jag bara där för nödstop ;) hehe och den behövdes bara andvändas när jag skulle sakna ner från galoppen.
tränade också på att hoppa av i trav och upp i trav, as kul och jag är ju grym på det ;D så tränade vi lita annat kuligt också, longera utan lina, lyssna som en hund o jag lite sånt ^^ superduktig ponny! han va fokuserad till 1000 även fast det fanns massa grönt gräs under ! :D älskade lilla sak<3

Nässla skulle jag bara envisas med ;) för nu har dom släppt ut Nässlas bästa vänner = kossorna ! haha hon vägrar att gå förbi dom och står bara som en fastfrusen ko mitt på vägen ;) men efter liten stund så fick jag henne att gå förbi, oj oj va läskiga dom är ! hahah xD
På hemvägen så stannade hon inte, hon ville bara spriiiinga förbi dom så fick hålla henne as mke och då började hon lyfta benen as högt och bara hoppa runt på stället ! värsta snygga piaffen vart det ! hehe dressyr ponny nästa!
Kunde även göra halt och vänga henne mot kossorna, så med lite träning med kossorna vaje dag kommer det gå lyysande efter någon vecka :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback