Hästar jag ägt '<3

2011-12-04 | 17:45:07 | Kategori: Allmänt | 2 kommentarer
Tänkte skriva en liten bit om alla mina hästar jag ägt, från den första till dom vi har nu :) och så tänkte jag skriva lite om hästar jag brukar/brukade rida (som inte jag ägde asså ;)




Gremelina
Nina som hon altid kallads är min aldra första häst! det va hästen som jag först satt på :) Fick henne (på foder) när jag va 10 år och gick i 4:an :P
Hon är ett sv halvblod och ca. 170 hög, inte den minsta nybörjar hästen men hon va absolu snällast<3
Haha hadde henne den tiden då jag inte hade ngn kamera, inne änns på mobilen så ni får nöja er med bilderna ovan ;) (hon är fuxen)

 

Chanel
Hon va näst på tur eftersom mamma tyckte Nina var förstor xD Chanel är absolut den bästa<3 Det va på Chanel jag lärde mig hoppa, lärde mig vad en häst betyder och ja on lärde mig allt när jag väl började rida enne ;) hehe<3
I början kude jag inte rida henne för honm va flör pigg x) men efter ett tag så gick det bra :)
Ett arabiskt fullblod och hon va d-ponny<3



Loveme
Jag som alltid älskat shettisar, tjatade på mamma oc tillslut fick jag lilla Loveme :) en jättesnäll shettis på ca 90cm :) men väldigt seg och envis ;) hehe<3
Hon va igentligen tänkt åt mina bröder men det va jag som red henne dag in och dag ut<3


Casper
Yttligare ett sv halvblog :) han va lika snäll utom sina gladje skutt *;) haha<3
Men det var med Casper jag började hoppa, jag tycket det såg skitbra ut då, men kollar påå det nu och garvar slnder!! haah3<3


Lady och Lord
Två adennrar som jag ofta tog hand om, jag ägde ingen av de och red dom inte heller, men va ofta dät och borstade på dom, Lord som är ladys föl. När han va liten va det bara mig han litade på ^^ han vägade inte gå fram tioll någon annan<3




Sandie och Carlbertil
De va två hästar som stod hos oss förut :) Sandie är mamma till lilla CB som va världens sötaste fölis, han va så charm,ig"<3


Vojje, Rousita och Sarcina.
Tre små hästar som vi köpte  :) o inridna och kunde inte mke <3


Doris
En söt c-ponny som jag skulle ha på foder och utbilda/tävla :) men så vart det inte, men hade henne i en sommar<3 men har känt henne ända sen hon va 1 år<3


Rosilja
Silla äe en b-ponny russ :) hon stod hos oss förra vintern och jag hjälpe ägarna att mocka och rida :) så jag red henne ca. 2-4 ggr i veckan :) Tränade henne gunder i dressyr :P


Zorro
Våran senaste shettis! OMG han va shettisen med speed som aldrig vägrade! sveriges elitshettis<33
Han va värkligen bäst och den absolut grymmaste shettisen ever!<3 han hoppade upp till 90cm utan att stanna ;) och ha va typ 105 hög<3


Putte
Mrpie som han heter red jag jättemke när jag gick i 4:an eller 5:an, typ den perfekta ponnyn för allt ;) han hoppar allt i alla höjder med alla ryttare! sjukt duktig ponny somk är idag typ 28 år och tävlar MSV B ;D


Skrutt
En jätteliten shettis som jag red mkr i 4:an :D världens sötaste men typ busade som fan haha <3


Asti och Nässla
Två b-ponnys som jag lånade i sommras och red in :D
Och nässla har jag nu på foder <3


Monaster Boice
Min d-ponny som jag tävlar och tränar med, världens bästa ponni med massa speed och då menar jag me xD hahah<3
Köpte han för lite mer än ett år sedan ;) <3



haha ja det va ju några iaf ;D jag är säker på att jag glömt någon xD hahahah <3
Kommentarer
Postat av: Hannah :D

Oj vad många hästar du har haft! :) Söta<3

2011-12-04 @ 18:05:19
URL: http://4horsesandwe.devote.se
Postat av: mickis

OMG vad många :O kände typ inte äns till hälften av de ;)<33

2011-12-05 @ 20:17:35
URL: http://mickiispickiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback