Ridturen idag ;)

2011-12-29 | 17:11:26 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
haha när jag häntade Nässla i hagen hade hon rullat i geggan, för det duggade typ så allt va helt blött och geggit...
Jag hade tänkte trickträna Nässla lite, mest grunden att följa efter mig.

Så vi gick ner på ridbanan (som har typ massa gröönt gräs) såklart, lilla ponnyn iggade mig fullständigt och ville bara äta Xd hahah<3
Hon lyssnade någon gång men värkligen inte fokuserad :P

Så jag tog upp henne i hagen igen, och där vände det. Hon vart mycket mer fokuserad och följde mig jättebra!
Men så eftersom det inte va mke ''träning'' för min lilla tjockis så hämtade jag tränset och red ut barbacka, hade tänkt rida en liten sväng men blev jääätelångt jue xD hahah,
Red ända till gräsös största äng, och runt på den för jag försökte hitta en väg över diket som ligger mitt i, typ 2 m brett, så man kunde inte hoppa över ;O

Men tillslut hittade jag en liten övergång :D sen galoppade vi full fart rästen av ängen och så hem igen ;D
I början när jag red så kom det ett litet dike som vi hoppade, och efter började hon bocka som en galning ;) söötisen! och på väg mot ängen så mötte vi två lastbilar och en på hemvägen, värsta terapi för Nässla ;D<3

här har ni min fina ridväg:
vid röd bor jag ;D<3


Sen tog jag en liten paus och gick in o åt lunsch ;D
Så ut igen och tog in Boice, han hade också rullat sig i lera.. men han har täcke så bara bene o huvudet som va lerigt ;D o hela täcket vill säga xD aahhah<3
Men idag va inte Boices dag, han va helt knäppo att rida, hela tiden stenhård i munnen och han bara drog i bettet och försökte sticka.. men i traven körde jag siksak för att lungna han, men i galoppen va han superpigg, han vill alltid öka och öka och säger man imor börjar han studsa XD haha men såfort jag ber han stanna så gör han det ;D lite knäppo där, jag brukar lura han lite, jag ber han stanna men inte helt ;D haha<3
De va spöregn o as kallt när jag red han, så vi red inte så långt :) typ 4 km XD<3


Nu ska jag gå o baka något gott!
Mitt nyårslöfte är att bara äta godis på lördagar och träna 5 min varje kväll, så nu ska jag tjocka dom sista två dagarna ;D<3

Vad är erat nyårs-löfte? :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback