Hemma

2012-03-25 | 17:14:46 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer

Nu är jag hemma efter en as kul men lite rörig dag måste jag säga :) Kom 4:a med nässla och är sjukt nöjd med henne :D haha fail att jag tappade stigbyglen i miten och fick rida sittandes men ja det gick också ;)<3
Boice därimot kom ju sist med flera meter xD han va inte som han brukar ;S
Men tror det hade med att göra att allt vart så rörigt, för jag frågade på kursen vilken ponny jag skulle värma först och om jag skulle värma båda innan osv och då fick jag som svar att jag skulle rida fram Nässla först, sen efter hennes lös skulle jag rida fram Boice. SÅ jag gjorde ju det och då när jag ridit fram Nässla kommer dom och säger ''Nu är det d-ponnysarna''
Då ba va? och fick springa och ta ut boice och rida direkt ner till galoppbanan, han vart knappt framriden och ja.
Men boice fattade aldrig att det va en tävling heller, han tog hela löpet som framriding om ni förstår vad jag menar ;)
sen så i starten hängde vi inte med alls, hon ba skritta bara rakt fram nu så säger jag rid och typ 1 sek efter så ba RID och då va alla ponnysar borta typ xD hahah så vi kom sist i starten och alla framför sköt ju grus så såg inget och boice saktade ner för han ville inte ha de i ansiktet XD banan va inte vattnad därför sköt de massa grus och annat skit i ögonen o munnen xd tuggar fortfarande grus xD haha.
Men han va inte alls som han brukar, alla som känner han eler ni som sätt han vet att han springer som en dåre och stannar aldrig självmant men i mitten fick jag ju driva på han och han gick knappt framåt, men jag tror de berode på att han inte fattade vad han skulle göra. han ba ''vadå? dehär är inte hoppning'' :o haha XD<3

en Nässla därimot hon sprang på bra :D fick höra från alla ''oj va snabb hon va'' och ''den ponnyn va det lite mer fart i'' och det hö man i vanliga fall om boice xD hahah<3


Ni ser mig där bak i dammet XD

Påväg in på banan med Nässla, snyggaste glasögonen denna gång ;D

Nr 4 ser ni mig ;)

Sanna och Bellami (svarta)

Glad sanna ^^


Ska klippa ihop filmen nu ;D
Kommentarer
Postat av: Jonna

Du ska veta att det va precis samma för mig, asså kom sist alla gånger med illuztra förutom sista starten, å då gav jag mig fan på att jag skulle vinna starten. Starten är typ det viktigaste, för sen tappar dom typ suget.. + att hon är ju ridhäst, hon fatta ju nada när man helt plötsligt skulle skjuta iväg från skritt. så kämpa på du, stå upp i starten så du är beredd (håll i halsringen!!!) och sen äre bara å tuta å köra!

2012-03-26 @ 21:01:03
URL: http://schnailgull.blogg.se/

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback