Min häst-historia

2012-05-19 | 10:00:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Gremelina
Nina va den första hästen jag fick,eller de va familjens. Hon var ett svenkt halvblod på ca. 172cm i mkh och fux,hon va suersnäll i all hantering utom tränsas, så det va altid någon annan som va lång som fick tränsa henne åt mig, då jag bara va 10år. Hon va en pansionerad tävlingshäst och lärde mig mke!
men som sällskap till Nina så köpte vi..

Chanel
Sedan köpte vi Chanel för att hon va lite mer lagom storlek till mig men hon va så pigg eller olydig kan man säga så jag kunde inte rida henne de första året då jag inte va speciellt duktig på att rida så henne red alltid min kompis Savannah. Hon va en d-ponny som idag är 19år, hon va 15 när vi fick henne :)
Men efter ett tag så började jag rida Chanel mer och mer och det äe nog den ponnyn jag utvecklats mest med, vi har gått igenom allt! älskade ponnyn hade jag i över 4 år :'D bästa tiden<3men under tiden jag inte red henne så skaffade vi en shettis också..

Loveme
Va en liten shettis på bara 96cm i mkh,hon va väldigt seg men ändå en super rolig ponny att rida, vi köpte henne till mina bröder men jag red henne ändå 24/7 och red henne ist för Chanel, Loveme va första ponnyn jag hoppade med och ja hon bygde min balans då jag alltid red barbacka :) Vi gav tillbaka Nina pgahennes ålder och hitade då..

Casper
Va också ett svenskr halvblod på unfgifär samma höjd som Nina, han va väldigt snäll i hanering och så men i galoppen kunde han sparka bakut och hade av många av mina komppisar ;) inte mig så mkemen det hände någon gång :D han red jag och Vanessa jätteofta och det va på han vi började hoppa på riktigt,över lite högre hinder ;) Vi bestämde oss för att sälja Loveme då Lee och Nike aldirg red och jag va stor på henne, så då kom Vojje,Sarcina och rousita..

Vojje
Alla dom tre kom från myndigheten och va vanskötta innan, så Vojje va den som va galnast i ridningen, han fattade inte skänkel, sparkade, bockade och ja va lite crazy xD men jag fick då stora äran att rida an och tillslut blev han underbar! o hoppade 110 gjorde han med ;D Han va ett arabiskt fullblod på ca 18år.

Sarcina
va en riktig race ponny, hon va riden innan tror vi då hon iaf kunde grunderna, hon va ingen höjdare på att hoppa och va ingen ponny som passade mig så eftersom hon va min ponny så bestämde vi oss för att sälja henne, men nu har hon ett jättebra hem ! :D on va också arab på 15år :9

Rousita
Hon va en underbar häst, vi hade tänkt att ha henne kvar men det inträffade en olycka och vi va tvungna att ta bort henne :( hon va utlånad och rymde ut på ett havrefält och föråt sig o fick massa kolik o shiit.

Doris
Börjademed att jag bara red henne lite på sommaren då hon stod i våran hage, men sen så skulle vi ha henne på foder och hon va en conemara med mycket bus i kroppen :) bockade och va en väldigt dutkig hopphäst! men vi kom inte överäns med hennes ägare så vi lämnade tillbaka henne så v¨ran tid vart inte längre än en sommar<3

Boice
Eftersom vi lämnade tillbaka Doris behövde ajg en ny tävlingsponny, och det vart Boice, piggare häst får man leta efter ;D men jag föll för hn på provrdningen och åkte o hämtade han bara några dagar efter, detta köp ångrar jag inte en sekund!<3 världens bästa<3

Zorro
Mina bröder skulle promt rida igen och då åkte vi o köpte en shettis till dom, Zorro va ca 105 cm i mh och va värsta elitshettisen !!! han hoppade 100cm lös och 80cm med mig, och stannade aldirg! han värkligen racade mot hinder och hoppade allt! :D absolut den bästa a-ponnyn ever! I hanteringen va han helt galen när han kom, han sprang över mig och sket i allt vad man sa till han,men efter bara ett litet tag så lyssnade han jättebra och vart värsta barn ponnyn, och min favoponny helt klart, jag har aldrig fallit så snabbt för en ponny<3
Men efter bara ett halvårtröttnade bröderna igen och då beslutade vi att sälja han och han kom till världens grymmaste ungar, dom va typ bara 7o 8 år med red helt amazing! så nu springer han på täby och tävlar hoppning ! :D

Asti
JAg letade ponnysar att ha över sommarn och jobba med, då kom denna sötnos! en welsh flicka på 3 år som jg hade en månads tid och red in, hon va sjukt lättlärd och ja va superduktig. Hennes ägare har nu slt henne ner till skåne aller ngt och där går hon som en ridhäst :)

Nässla
Lånade jag också i sommras och red in,hon är nog den mest lättlrda ponnyn ever ! fassnade för henne så efter bara några veckor så frågade jag om jag fick låna henne igen och det slutade med att hon är min foderponny :D
Sålde Chanel för att Boice skulle flytta till ett annat stall,men sen v de stallet skti och jag flyttade hem igen, det va då jag tog hem Nässla igen ;D
Vojje haren tid tillbaka flyttat med sin nya ägare till sthlm men jag lånade hem han ett tag, men nu bor han ca 4 km från mig i Ronöholm :D så han har det bra ! :D

Ilona
Kommer snart ;D

och jag lovar att jag har glömt någon xD
Kommentarer

Kommentera inlägget här och komihåg, du heter inte anonym det kan jag lova:

Namn:
Stamläsare?

E-m@il: (publiceras ej)

Skriv din blogg, så får du snart en kommentar tillbaka:

Kommentar:

Trackback